GEDRAGSCOMMISSIE
De gedragscommissie is het centrale aanspreekpunt voor leden, ouders/verzorgers, vrijwilligers en bezoekers die te maken hebben gekregen met ongewenst gedrag door leden van de vereniging. De commissie onderzoekt meldingen als de melder niet anoniem wil of hoeft te blijven. Meldingen verlopen rechtstreeks aan de commissie, via trainers of leiders of via het bestuur. Externe meldingen worden altijd eerst met het bestuur besproken. De commissie past bij een melding meestal hoor en wederhoor toe. Als melder werk je mee aan het onderzoek. Je kunt daarom dus niet anoniem melden.
De gedragscommissie voert onafhankelijk de noodzakelijke activiteiten uit, onder de verantwoordelijkheid van en in samenspraak met het bestuur van De Treffers. Indien een klacht betrekking heeft op een bestuurslid, dan legt dit bestuurslid gedurende de behandeling van de klacht de bestuurstaken neer. In het Gedragsreglement (tuchtreglement) sv De Treffers (19 oktober 2017) is uitgewerkt hoe de gedragscommissie handelt.
Met welke zaken kun je terecht bij de gedragscommissie?
Benader de gedragscommissie bij het persoonlijk ervaren, waarnemen of vermoeden van grensoverschrijdend gedrag van leden van de vereniging. Voorbeelden zijn dan pesten, machtsmisbruik, verbale agressie, ongewenste intimiteit of discriminatie vanwege huidskleur, geloof of seksuele voorkeur (oftewel alle in artikel 1 van de grondwet en in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (VN) genoemde aspecten). Ook wanneer je direct of indirect beticht wordt door een ander op ontoelaatbaar gedrag en je het hier niet mee eens bent.
Wie vormen de gedragscommissie bij De Treffers?
De gedragscommissie bestaat uit: Susan Wijers, Inge Nillessen, Melanie Kaal en Marco Schoofs
Hoe kan ik de gedragscommissie bereiken?
Stuur een mail naar vertrouwenspersoon@detreffers.nl. Het nieuwe mailadres wordt: vertrouwenscontactpersoon@detreffers.nl.